Webinář na téma digitalizace veřejné správy a jak může pomoci Osobní portál občana.

Webinář: Portál občana jako snadná cesta k digitálním službám

Pro všechny, kdo se potřebují rychle zorientovat v oblasti digitalizace veřejné správy, připravila společnost Gordic webinář s názvem Osobní portál občana: snadná cesta k digitálním službám, který odpoví na otázky a poskytne přehled současných trendů a legislativních požadavků.

„Tento webinář je určen nejen pro pracovníky úřadů, ale také pro každého, koho zajímá, jakým směrem se ubírá digitalizace veřejné správy v České republice,“ říká Vít Kasal ze společnosti Gordic, který webinář povede.

Zákon o právu na digitální služby a důležité datum 1. 2. 2025

Digitalizace není pouze trendem, ale i právním požadavkem. S datem 1. února 2025 vstupuje v platnost zásadní novela zákona č. 12/2020 Sb., která garantuje občanům právo na digitální služby. Úřady se proto musí připravit, aby dokázaly plně odpovídat na nové potřeby a povinnosti.

Webinář nabídne také legislativní přehled a pomůže úředníkům orientovat se v nových požadavcích, jejichž studium by jinak bylo časově náročné.

Co vás čeká na webináři?

Webinář je koncipován tak, aby účastníkům přinesl maximum užitečných informací v co nejkratším čase:

  • 30 minut prezentace, ve které se dozvíte klíčové informace k portálu občana a eGovernmentu,
  • 15 minut na dotazy, během nichž se můžete zeptat na konkrétní problémy nebo situace, které vás zajímají.

Webinář se uskuteční online ve čtvrtek 21. 11. 2024 od 13:30 hodin. Bude zdarma a přihlásit se na něj můžete na webu společnosti Gordic v sekci Školení.

Nepromeškejte příležitost připravit se na budoucnost veřejné správy. Digitalizace není jen o pohodlí, ale také o plnění povinností, které přináší nová legislativa. Využijte této možnosti a zjistěte více o tom, jak se váš úřad může efektivně připravit na změny, které se nezadržitelně blíží.

Digitalizace veřejné správy je aktuální téma

Digitalizace veřejné správy a její implementace jsou čím dál tím aktuálnějším tématem nejen pro úřady, ale také pro samotné občany. Jedním z klíčových prvků této modernizace je právě portál občana, který má sloužit jako prostředník mezi úřady a veřejností, umožňující efektivní a rychlé vyřízení administrativních záležitostí.

Stojí ale před otázkou: Musí mít každý úřad svůj vlastní portál občana? A k čemu všemu vlastně takový portál slouží?

Proč portál občana?

Portál občana je především nástrojem, který má usnadnit kontakt občanů s úřady. Umožňuje nejen sledování podaných žádostí, ale i rychlé vyřízení různých situací a podání.

Portál občana zahrnuje funkce jako:

  • Elektronická podání – občané mohou jednoduše podávat žádosti či různé formy komunikace s úřady z pohodlí domova.
  • Platby místních poplatků – rychlé a bezpečné platby za komunální služby, poplatky za odpady či psa.
  • Pomoc v životních situacích – portály mohou občanům poskytovat přehledné informace o tom, jak postupovat při řešení určitých situací (např. změna trvalého pobytu, žádost o příspěvky atp.).